22. září 2011

Život je krásný

Dnes jsem viděla dokument o Juliette Binoche.
Miluju životní příběhy lidí, kteří toho hodně umí a cítím z nich, i přes sklo obrazovky, jak moc je baví to, čemu se věnují, všechno prožívají do hloubky - radost i bolest. Nejen hranou před kamerou, ale i jejich vlastní.
Všechno dělají na sto procent.
Juliette maluje, tančí, hraje. Ze srdce. Z hlouby duše. Opravdově.

Mám pocit, že mne všechny mé povinnosti moc svazují. Celý týden se soustředím na nutnost napsat domácí úkol na francouzštinu. Mám plno zakázek, které nestíhám, spousta práce s voskem. Během práce mne napadají nové, vlastní šperky, nebo dekorace. Nové tvary, nové techniky, nové materiály. Zakázky většinou spočívají v "kopírování" něčeho, co již někdo stvořil. Repliky jsou prostě takové. A tak mám nezaměstnanou hlavu. Vymýšlím nové návrhy, které pak nestíhám realizovat a mnohdy si je ani nestihnu nakreslit. Konec konců, i když je nareslím, zpětně už nevím, jak jsem to myslela.

Toužím žít bohémský život plný tvůrčí práce. Každé ráno se vzbudit a prostě tvořit. Jako Juliette, jako spousta dalších, o kterých se točí poutavé dokumenty, ve kterých se mlčí o tom, že také chodí ráno pro mléko a pro rohlíky, platí účty a občas jim na kontě taky trochu chybí k naplnění všech snů.

A jak vlastně žiju já?

Každé ráno se ve svém venkovském domě vzbudím, seběhnu pár schodů do dílny a jdu tvořit. K obědu si dopřeju sklenku šumivého muškátového vína (většinou celou lahev s manželem večer nevypijeme ;o)), chodím na procházky se svým irským setrem Dalím. Užívám si život jak anglický aristokrat. Jak mnou obdivovaná Juliette Binoche. Jen netočím filmy s Johnnym Deppem :o(
Tak proč mám pocit, že něco postrádám?

Potřebovala bych každé ráno, nejlíp ještě v pelechu, shlédnout dokument o někom, kdo umí, ví, tvoří a je rád na světě. Vážila bych si pak toho, co mám?
Nenapsala jsem to právě???

Jo. I když je pravdou, že v prosluněné dny, jako je dnes, si to uvědomuju o trochu snadněji.
(A občas by mohl zaskočit Johnny na odpolední kávu.....)

Máme se hezky, tak si toho náležitě važme.
Druhou šanci nedostaneme ;o)

4 komentáře:

  1. Hezky napsáno, kéž bychom si to uvědomovali denodenně.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si to raději napsala, abych si to občas připomněla.......

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoje slovíčka mi tak prehovorili do duše,sú mi veľmi blízke....a ako by som sa v nich videla....

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, děkuji za milá slova a věřím, že nás je víc, kdo to tak cítí.
    Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za Vaše zastavení a milá slova ♠