10. června 2010

O mně




Narodila jsem se ve znamení střelce roku 1980, v krásném secesním městě, v Jablonci nad Nisou. Od malička mne rodiče vedli k umění a estetickému cítění. Navštěvovali jsme hrady, zámky, galerie. Samozřejmě jsem tvořila, jako každé malé dítě.
Když v roce 1992 začala maminka podnikat, rozhodla se své zboží prodávat na řemeslných jarmarcích. Poznala jsem spoustu šikovných řemeslníků a hlavně různé materiály a možnosti jejich zpracování. Vše jsem hned zkoušela a prodala jsem i pár prvotin.

Když došlo na výběr střední školy, bylo jasné, že v mém zájmu budou umělecké školy.
V letech 1994 - 1999 jsem studovala na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Železném Brodě, v atelieru Akad. soch. Zdenky Laštovičkové, obor "Vzorkařství skleněné bižuterie" (dnes je již název jiný). Záběr tohoto oboru je velmi široký. Od navlékání korálků, ketlování a základů bižuterní výroby, přes smalty, cizelérství, pasířské techniky, odlévání kovu do ztraceného vosku až po skleněné tavené plastiky.
V rámci výuky jsem se v roce 1998 zúčastnila výstavy "Oděv a jeho doplněk" v Muzeu skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou. Navrhla a vyrobila jsem komplet (spona a kovová ramínka k topu a spona k sukni) k šatům Dity Zichbergové.

Po ukončení studia maturitou jsem pracovala v rodinné sklářské firmě.
Roku 2001 jsem na zkušenou trávila 3 měsíce ve vzorkovně bižuterie pro ŽBS v exportním domě Jablonex.
K datu 1.3. 2001 mi byl vystaven živnostenský list na výrobu bižuterie.
Převážně jsem začala vyrábět repliky vikinských šperků, technikou lití do ztraceného vosku. Své výrobky prezentuji na dobových akcích v půlce Evropy (Německo, Francie, Velká Británie, Holandsko,...).

Podílela jsem se na výstavách:

-"Mezi kelty a vikingy" Šárka Eršilová a Šimon Hanus, Okr. muzeum Praha - východ, Brandýs n. L., r. 2002
- Prodej replik v rámci výstavy "Střed Evropy okolo roku 1000", Královský palác na Pražském hradě, r. 2002
- "Mezi vikingy", samostatná výstava, Křížová vila v Žatci, r. 2003
- "Rezonance starých časů" , Marie Radvanová, Tomáš Linhart, Šárka Eršilová, Jan Obročník, r. 2004

V roce 2003 jsem vypomáhala ve stříbrnickém prodejním stánku šperkaře Achima Brockse na vánočních trzích v Biminghamu. Zde jsem si prohloubila své znalosti o prezentaci, marketingu a nových šperkařských technikách.
Postupně jsem se zaměřila i na nabídku v českém prostředí a rozšířila sortiment o slovanské a římské repliky.
Pravidelně vyrábím repliky exponátů pro muzea.

S přihlášením na prodejní server Fler.cz jsem se začala více věnovat autorskému šperku a dekorativním objektům.

Nyní je v plánu společná výstava s několika výtvarníky z Fler.cz na téma Gotika, několik trhů v zahraničí i u nás a rozšíření dílny o malý atelierový obchod.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za Vaše zastavení a milá slova ♠